Pozycjonowanie lokalne – rozwiązanie nie tylko na trudne czasy

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 obróciła nasze życia do góry nogami. Wiele z części codziennego życia przenieśliśmy w przestrzeń cyfrową – zakupy online, spotkania z przyjaciółmi, rozrywkę. Świat zaczyna powoli wchodzić w realia “nowej normalności”, a gospodarka musi się wśród nich odnaleźć. Jednym z rozwiązań na nowe czasy, zwłaszcza w świecie SEO, jest pozycjonowanie lokalne w Google.
Pozycjonowanie lokalne – z czym to się je?
Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne dotyczy działań SEO mających na celu “podnieść” stronę w wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorców, którzy nastawiają się na rynek w obrębie miasteczka, powiatu, bądź dużego miasta. Same zapytania lokalne pojawiają się wtedy, gdy zainteresowany użytkownik szuka jakiejś usługi lub sklepu w okolicy swojego miejsca zamieszkania lub aktualnego przebywania. Przykładem jest fraza “weterynarz Warszawa”, której wpisanie w wyszukiwarkę umożliwi użytkownikowi znalezienie kliniki weterynaryjnej na terenie Warszawa.
Warto pamiętać, że lokalne SEO wyświetli wyniki także przy lokalizacji, w której obecnie się znajdujemy – jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę Google zapytanie “serwis rowerowy”, to zobaczysz w wynikach serwisy rowerowe umiejscowione wokół Twojego miejsca zamieszkania. Oczywiście, jeśli udostępniasz swoją lokalizację algorytmom Google.
Co możesz zrobić, żeby wypozycjonować lokalnie swoją usługę lub ofertę?
- Zaprojektuj swoją Wizytówkę Google Moja Firma
Jednym z głównych elementów lokalnego pozycjonowania jest prawidłowo zaprojektowana i zoptymalizowana Wizytówka Google Moja Firma. Dzięki umieszczeniu w niej takich informacji, jak adres strony internetowej, dane teleadresowe, zdjęcia oraz opinii, masz szansę pozyskać więcej klientów i zapewnić im stały dostęp do bieżących zmian w funkcjonowaniu Twojej firmy. Wizytówka Google Moja Firma umożliwia pozycjonowanie strony właśnie na zapytania lokalne. - Zoptymalizuj stronę internetową
Bez względu na strategię i typ SEO – prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa ma ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania witryny. Zadbaj o to, żeby Twoja strona www była bogata we frazy kluczowe, które użytkownicy wpisują jako zapytania lokalne. Pamiętaj, że na stronie należy umieścić dane pełne teleadresowe. W związku ze wzrostem popularności wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, warto zatroszczyć się o jej responsywność. - Zwróć uwagę na pozytywne opinie o firmie
Wizytówka Google Moja Firma umożliwia użytkownikom, a tym samym klientom, pozostawienie opinii na temat Twojego przedsiębiorstwa. Oczywiście, wpływa to na zainteresowanie potencjalnych klientów Twoimi produktami lub usługami. Warto pamiętać, że algorytm weryfikuje zarówno ich ilość, jak i jakość – decydując przy tym, które przedsiębiorstwo jest najbardziej atrakcyjne.
Dlaczego warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie strony www?
- Zwiększysz swoją szansę na pozyskanie nowych klientów
Umieszczenie właściwych informacji w Wizytówce Google Moja firma pozwoli Ci znaleźć lokalnych klientów, którzy być może wcześniej nie poszukiwali oferowanych przez Ciebie usług lub produktów w swojej okolicy. - Dotrzesz do różnych grup konsumentów
Ludzie przemieszczają się i wybierają różne oferty zgodnie ze swoimi potrzebami. Warto, żeby Twoje usługi były ciągle widoczne w sieci, dzięki czemu masz szansę pozyskać różnych klientów. - Zagwarantujesz sobie widoczność w sieci
W XXI wieku przedsiębiorstwo bez strony internetowej nie ma aż tak dużych możliwości reklamy. Widoczność w sieci jest niezwykle ważna, ponieważ ludzie współcześnie nie szukają sklepów lub lokali usługowych na własną rękę. Wystarczy im smartfon i wszystko mają w zasięgu ręki.
- Zaoszczędzisz czas i pieniądze
Jeśli jesteś przedsiębiorcą nastawionym na rynek lokalny, tego rodzaju pozycjonowanie to rozwiązanie, które nie generuje wysokich kosztów i daje względnie szybkie efekty. Nie musisz wybierać droższych i czasochłonnych strategii SEO przeznaczonych dla klienta nastawionego na rynek ogólnopolski.
Wbrew pozorom, samodzielna optymalizacja SEO dla pozycjonowania lokalnego nie jest tak łatwa, jak się wydaje. Nawet potencjalnie łatwa do skonfigurowania Wizytówka Google Moja Firma nie jest tak prostym zadaniem, jak się wydaje – oczywiście, jeśli chce się maksymalnie wykorzystać jej potencja. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób zatroszczyć się o doskonałe pozycjonowanie lokalne, nie czekaj i skorzystaj z usług profesjonalnej agencji interaktywnej.